İşgalci İsrail’e Boykot Darbesi Yayınlanan Rapor Dikkat Çekti!

İsrailli “Globes” sitesi, İsrail’in, Temmuz-Ağustos 2024’te 20 ülkede 40 bin kişinin görüşlerine başvurularak yapılan ulusal marka endeksinde son sırada yer aldığını bildirdi.

Endeks, 50 ülkeyi sıralıyor ve ülkelerin marka gücünü altı açıdan değerlendiriyor: politika ve yönetişim, kültür, insanlar ve toplum, ihracat, göç ve yatırım ile turizm.

Bu bağlamda yapılan araştırma, Z kuşağının İsrail’i büyük ölçüde reddettiğini ve bu durumun İsrail’e tüm kriterlerde mümkün olan en düşük puanları verilmesine neden olduğunu gösteriyor.

Raporda ayrıca, İsrail ürünlerine yönelik “fiili bir boykot” olduğu ve bu durumun İsrail ihracatını büyük bir riskle karşı karşıya bıraktığı, “İsrail’de üretilmiştir” etiketli ürünlere karşı büyük bir soğukluk olduğu belirtiliyor.

Rapor, İsrail’in “küresel istikrarsızlıkla ilişkilendirildiğini” ortaya koyuyor. Değerlendirmelere göre, “İsrail, küresel istikrara katkıda bulunan bir güç olarak değil, kaos güçlerinin bir parçası olarak görülüyor.”

Bu bağlamda, İsrail markasını dünya çapında tanıtmaya çalışan “Brands Israel”in kurucusu Moti Sharf, “İsrail markasının savaşın patlak vermesinden bu yana tehlikeli bir durumda olduğunu” söyledi.

Sharf, “İsrail’in uluslararası toplumdaki meşruiyetini kaybettiğini ve küresel meselelerde arka planda kaldığını” belirterek, “Geleneksel kamu diplomasisinin başarısızlığını kabul etmenin ve İsrail markası için yenilikçi modeller benimsemenin zamanı geldi” dedi.

Başa dön tuşu