Beyaz eşyada iç pazar toparlanıyor

Dayanıklı tüketim ürünleri sektörü için Türkiye, zorlu pazarlar arasında yer alıyor. Pazarın yüzde 70’ini oluşturan geleneksel satış kanalları, genç neslin değişen tüketim alışkanlıklarıyla birlikte yeniden şekilleniyor. Berlin’de düzenlenen tüketici elektroniği fuarı IFA 2025’te konuşan Vestel Pazarlama Genel Müdürü Duygu Badem Uylukçuoğlu, Türkiye’de beyaz eşya pazarının küresel markalar için hâlâ cazip olduğunu söyledi.

duygu badem uylukcuoglu 00

“TÜKETİCİ DAHA KÜÇÜK VE UYGUN FİYATLI ÜRÜNLERE YÖNELİYOR”

Uylukçuoğlu, “Türkiye’de ihracat ve üretim devam ederken, iç pazarda küçülme yaşanıyor. Ancak bu kalıcı bir daralma değil, geçici bir küçülme olarak değerlendiriyoruz. Pazarın ikinci yarıda yüzde 2,8 oranında daraldığını gördük” dedi.

Özellikle orta kesimin sıkıştığına dikkat çeken Uylukçuoğlu, evlerin küçülmesiyle birlikte tüketicinin de daha küçük ve uygun fiyatlı ürünlere yöneldiğini aktardı:

“720 litrelik yerine 640 litrelik buzdolapları satıyoruz. Çamaşır makinelerinde de benzer bir durum var. Orta segment daralırken, tüketici ya daha küçük ürünlere ya da yüksek segment ürünlere yöneliyor.”

Şirketlerin kârlılık açısından baskı altında olduğunu belirten Uylukçuoğlu, finansmana erişimde yaşanan zorlukların altını çizerek “Asıl sorun yüksek faiz ve dış rekabet. Ancak şirketler verimliliğe odaklanarak süreci yönetmeye çalışıyor” dedi.

VESTEL BG Center IFAVESTEL BG Center IFA

“DAHA GÜÇLÜ BİR GELECEK İÇİN FARKLI SEKTÖRLERE ODAKLANIYORUZ”

Teknolojideki hızlı değişimin tüketici alışkanlıklarını da dönüştürdüğünü söyleyen Uylukçuoğlu, beyaz eşyada ürün değiştirme süresinin kısaldığını belirtti. Ortalama 12 yıl olan yenileme süresinin bugün 9 yıla kadar indiğini ifade etti.

Vestel’in sağlık teknolojileri alanına yaptığı yatırımlara da değinen Uylukçuoğlu, “Vestel Mobilite ve Vestel Sağlık yatırımlarımızla büyümeye devam edeceğiz. Daha güçlü bir gelecek için farklı sektörlere de odaklanıyoruz” diye konuştu.

Başa dön tuşu