Borusan Next, Carvak’ı Satın Alma İşlemini Tamamladı

Borusan Next, dijital ikinci el araç platformu Carvak’ın tüm hisselerini satın aldı. İşlem, Rekabet Kurulu onayı ile 27 Ekim 2025 tarihinde gerçekleşti.
Dijital ikinci el araç platformu Carvak’ın tüm hisseleri, Kavak Grubu’ndan satın alındı. Bu işlem için gerekli hukuki adımlar atıldı ve Rekabet Kurulu, 18 Eylül 2025 tarihinde devralınma işlemine onay verdi. Onayın ardından gerekli kapanış koşulları tamamlandı ve 27 Ekim 2025 tarihinde satın alma işlemi resmen gerçekleştirildi.
Borusan Next, kullanılmış otomobil pazarında her marka ve model aracı tüketicilere Borusan Otomotiv kalitesi ve güvencesiyle sunmayı hedefliyor. Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, bu satın almanın müşteri odaklı hizmet anlayışını daha da güçlendireceğini belirtti. Tiftik, “Kullanılmış otomobil pazarında tüketicilerin en büyük beklentisi, güvenilir bir yapı ve şeffaf bir hizmet süreci. Borusan Next markamızla bu beklentileri karşılayan bir yapı kurduk. Carvak’ın teknolojik altyapısı ve sektörel deneyimi, sunduğumuz hizmet standardını daha da yukarı taşıyacak” dedi.
Tiftik, bu stratejik adımın, ikinci el araç pazarındaki kurumsal varlıklarını güçlendireceğini ve dijitalleşme odağında müşterilere sundukları erişim ve hizmet ağını genişletmeyi hedeflediklerini ifade etti.
Kavak CEO’su Carlos Garcia Ottai, şirketin misyonunu desteklemek ve etki alanını artırmak için veri odaklı kararlar aldıklarını vurguladı. Türkiye’nin, küresel öğrenme sürecinde önemli bir rol oynadığını belirten Ottai, “Burada ekibimizin kurduğu dijital altyapı ve operasyonel yetkinliklerden gurur duyuyoruz. Bu hamle, kaynaklarımızı yeniden tahsis etmemize ve en güçlü pazarlarımızda büyümeyi hızlandırmamıza olanak tanıyor” dedi.
Ottai, Borusan Next’in sağlam bir temel üzerine inşa edeceğine ve Türkiye’de müşterilere değer sunmaya devam edeceğine inandığını ifade etti. Ayrıca, bu kararın Kavak’ın en büyük ölçeklenme ve inovasyon fırsatlarına odaklanma stratejisinin bir yansıması olduğunu belirtti. Şirketin, Latin Amerika ve Orta Doğu’da agresif bir şekilde büyümeye devam ederek, liderlik konumunu pekiştirmeyi hedeflediği de vurgulandı.