Doğan Trend Otomotiv, Mazda ile Türkiye’de İş Birliği

Doğan Trend Otomotiv, 1 Şubat 2026 itibarıyla Mazda’nın Türkiye’deki servis ağını devralacak ve uzman bakım hizmeti sunacak.
Doğan Trend Otomotiv, 1 Şubat 2026 itibarıyla Mazda’nın Türkiye’deki mevcut servis ağı yönetimini devralacağını duyurdu. Bu anlaşma ile tüm Mazda servislerinde müşterilere uzman bakım hizmeti ve orijinal yedek parça sağlanacak.
Doğan Trend Otomotiv CEO’su Uğur Sakarya, anlaşmanın detaylarını paylaşarak, Türkiye otomotiv pazarındaki yeni dönemi değerlendirdi. Sakarya, “Mazda’nın Türkiye’deki yeni servis ve satış sonrası distribütörü olarak operasyonları devralıyoruz. Süreç ilk etapta satış sonrası ve servis hizmetleriyle başlayacak. Şu anda Mazda’nın Türkiye pazarına uygun modelleri bulunmadığı için satış operasyonu planlanmıyor,” dedi. Ayrıca, Mazda ile yürütülen görüşmelerin 2024 yılında başladığını ve bu stratejik iş birliğinin başarıyla sonuçlandığını belirtti.
Doğan Trend Otomotiv, Mazda’nın Türkiye genelinde bulunan 21 servis noktasının yönetimini üstlenerek markanın satış sonrası hizmet ağını güçlendirecek. Sakarya, bu iş birliğinin Doğan Trend’in sektördeki konumunu daha da sağlamlaştırdığını vurguladı. “Bu anlaşma, Doğan Trend’in hizmet ağını genişletme ve müşterilerine uluslararası standartlarda hizmet sunma kararlılığını gösteriyor. Mazda ile iş birliğimiz, Türkiye’de otomotiv sektöründeki büyüme stratejimizin önemli bir parçası,” ifadelerini kullandı.
Yeni anlaşmayla birlikte Doğan Trend Otomotiv, otomotiv grubunda Suzuki, MG, Maxus Ticari Araçlar gibi güçlü markaları temsil ettiği portföyüne Mazda markasını da eklemiş oldu. Şirket, ikinci el pazarında Suvmarket markasıyla da faaliyet göstererek müşterilerine geniş bir hizmet yelpazesi sunuyor.
Dünyada yıllık 1,2 milyon araç satışıyla 130 ülkede faaliyet gösteren Mazda, üretim ve montaj tesisleri Japonya, ABD, Meksika, Tayland, Çin, Malezya ve Vietnam’da bulunan köklü bir otomotiv markasıdır. Marka, Eylül 2023’te Türkiye’deki satış operasyonlarını durdurma kararı almış ancak satış sonrası ve servis hizmetlerine Mazda Türkiye adıyla devam etmişti. Yeni anlaşmayla bu operasyonlar artık Doğan Trend Otomotiv çatısı altında yönetilecek.
Türkiye genelinde 100’ün üzerinde yetkili satış ve servis noktası bulunan Doğan Trend Otomotiv, son yıllarda farklı segmentlerdeki markalarla yaptığı anlaşmalarla dikkat çekiyor. CEO Uğur Sakarya, Mazda ile imzalanan iş birliğini, “Mazda ile yapılan bu anlaşma, grubumuzun Türkiye’de büyüme stratejisinin bir parçası. Müşterilerimize dünya standartlarında servis hizmeti sunmak ve markalarımıza yenilerini eklemek bizim için büyük bir motivasyon kaynağı,” sözleriyle özetledi.
Yeni yapılanma kapsamında Mazda kullanıcıları, mevcut servis noktalarında kesintisiz şekilde hizmet almaya devam edecek. Doğan Trend’in geniş bayi ağı ve müşteri odaklı yaklaşımıyla birlikte, Mazda sahiplerine daha erişilebilir, güvenilir ve kaliteli satış sonrası hizmetler sunulacak.