Hibrit Otomobillerin Çevre Dostu Olmadığı Araştırmayla

Avrupa Taşımacılık ve Çevre Federasyonu, hibrit otomobillerin çevre dostu olmadığını gösteren bir çalışma gerçekleştirdi. Araştırma, 800.000 otomobil üzerinde yapıldı.

Avrupa Taşımacılık ve Çevre Federasyonu, fişli hibrit otomobillerle ilgili önemli bir araştırma gerçekleştirdi. Çalışma kapsamında, Avrupa sokaklarında dolaşan 800.000 fişli hibrit otomobile emisyon ölçüm cihazı takıldı. Elde edilen veriler, bu tür otomobillerin çevre dostu olduğu yönündeki yaygın algının sorgulanmasına neden oldu.

Laboratuvar ortamında yapılan önceki çalışmalara göre, benzinli otomobillerin emisyon oranları fişli hibrit otomobillerden yüzde 75 daha fazla olarak belirlenmişti. Bu durum, fişli hibrit otomobillerin çevreye daha az zarar verdiği izlenimini yaratıyordu. Ancak 2021-2023 model aralığında üretilen 800.000 fişli hibrit otomobil üzerinde yapılan bu yeni çalışma, laboratuvar sonuçları ile gerçek dünya testleri arasında önemli bir fark olduğunu ortaya koydu.

Gerçek dünya testlerine göre emisyon farkı, sadece yüzde 19!

Avrupa Taşımacılık ve Çevre Federasyonu’nun verilerine göre, benzinli otomobillerin emisyon oranları, fişli hibrit otomobillerin emisyon oranlarına kıyasla yalnızca yüzde 19 daha yüksek. Bu oran, firmaların iddialarıyla tam olarak örtüşmüyor.

Peki neden böyle bir fark oluşuyor?

Laboratuvar testleri ile gerçek dünya sonuçları arasındaki bu farkın en önemli nedeni, otomobil üreticilerinin elektrik modunun kullanım oranını yanlış hesaplaması. Üreticilere göre, fişli hibrit otomobiller şehir içi kullanımlarda yolculukların yüzde 84’ünü elektrik modunda gerçekleştirmektedir. Ancak gerçek dünya testlerinde bu oran yalnızca yüzde 27 olarak tespit edilmiştir. Elektrik modunun beklenenden üçte bir oranında olması, emisyon oranlarını artıran bir etken olmuştur.

Başa dön tuşu