Renault Group 2025’te Büyümesini Sürdürüyor

Renault Group, 2025’in ilk dokuz ayında gelirini 39,1 milyar avroya çıkararak büyümesini sürdürdü. Elektrikli ve hibrit araçların satışlardaki payı %44’e ulaştı.
Renault Group, 2025’in ilk dokuz ayında gelirini geçen yılın aynı dönemine göre %3,7 artırarak 39,1 milyar avroya yükseltti. Sabit döviz kurlarıyla bu artış %5,1 olarak gerçekleşti. Grubun otomotiv geliri 34,3 milyar avro olurken, üçüncü çeyrek gelirleri yıllık bazda %6,8 artışla 11,4 milyar avroya çıktı.
2025’in üçüncü çeyreğinde toplam 529.486 araç satışı gerçekleştirildi ve bu, %9,8’lik bir artış anlamına geliyor. Avrupa satışları %7,5, uluslararası satışlar ise %14,9 oranında büyüdü. Yılın ilk dokuz ayında toplam satış hacmi %3,8 artışla 1,7 milyon araca ulaştı.
Renault markası, Avrupa genelinde üçüncü sıradaki konumunu korudu. Elektrikli araçlarda güçlü bir performans gösteren marka, satışlarının %20’sinden fazlasını elektrikli modellerin oluşturduğunu açıkladı. Renault 5 E-Tech, B segmentinde lider olurken; Clio Avrupa’nın en çok satan ikinci otomobili oldu.
Dacia, perakende satışlarda Avrupa’da ikinci sıraya yerleşti. Sandero modeli, Avrupa genelinde tüm kanallarda en çok tercih edilen otomobil unvanını korudu. Alpine ise geçen yıla kıyasla satışlarını iki kattan fazla artırarak markanın en güçlü büyüme dönemlerinden birini yaşadı.
Renault Group, 15 Temmuz 2025’te güncellediği finansal hedeflerini bir kez daha doğruladı. Faaliyet kârlılığı yaklaşık %6,5 olurken, serbest nakit akışı 1,0 – 1,5 milyar avro aralığında kalacak. Grubun Mobilize Financial Services birimi de bu çeyrekte dikkat çekici bir performans sergiledi.
Renault Group Mali İşler Direktörü Duncan Minto, üçüncü çeyrek sonuçlarına ilişkin yaptığı açıklamada, zorlu piyasa koşullarına rağmen elektrikli, hibrit ve içten yanmalı araçlardan oluşan rekabetçi ürün gamı sayesinde gelirde %6,8 artış elde ettiklerini belirtti. Ayrıca, maliyet azaltma yol haritasına odaklanarak yıl sonu hedeflerini teyit ettiklerini ifade etti.
Renault Group, 2025’in son çeyreğinde de güçlü bir operasyonel performans bekliyor. Yeni modellerin lansmanları, ürün karmasını çeşitlendirerek satış hacmini artıracak. Avrupa genelinde siparişlerin yıllık bazda tek haneli yüksek oranda büyümesi ve sağlıklı stok seviyesi, dördüncü çeyreğe olumlu bir girişin sinyali olarak değerlendiriliyor.
Renault Group’un 2025 Eylül sonu itibarıyla en yüksek satış hacmine ulaştığı 15 pazar arasında Türkiye 4. sırada yer aldı. Grup, Türkiye’de 109.655 adetlik satışla %11,8 pazar payına ulaştı. Listenin ilk üç sırasında Fransa, İtalya ve İspanya bulunuyor.
Fransa merkezli Renault Group, Renault, Dacia, Alpine ve Mobilize markalarıyla 130’dan fazla ülkede faaliyet göstermektedir. Grup, elektrifikasyon ve sürdürülebilir mobiliteye odaklanan stratejisiyle 2025 ve sonrası için kârlı, çevreci ve dijital dönüşüm odaklı büyümesini sürdürmeyi hedefliyor.